info@gyulakult.hu  (+36-66) 463 544

Az egész cégre kiterjedő leltározás folyik a gyulai Erkel Ferenc Nonprofit Kft.-nél. A kiállítóhelyeket és a művelődési központot működtető, száz százalékban önkormányzati tulajdonban lévő kft. a pandémia okozta leállást kihasználva kezdett a munkába.

Nem ez az első olyan tevékenység, amelyet a látogatók számára nem látható feladatok közül a kényszerű zárva tartás ideje alatt végzünk el – tájékoztatott Budai Margit, az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. gazdasági vezetője. A szakember felidézte: az ilyenkor szokásos takarítási, felújítási munkák mellett az elmúlt évben zajlott múzeumi revízió, s folyamatos a múzeumi raktár tárgyainak digitalizációja is.

– A most indult leltározást két ok motiválta – közölte a gazdasági vezető. – Egyfelől itt volt az ideje az előírások szerinti újabb számbavételnek, másrészt az Almásy-kastély Stefánia-szárnya felújításának végeztével nagymértékben indultak meg az eszközbeszerzések, ami természetesen leltárba vétellel jár. Persze nem pusztán a jogszabályi előírásoknak akarunk megfelelni, gondos gazdaként figyelünk oda a ránk bízott javakra.

Az Erkel Nonprofit Kft.-nél most zajló leltározás annyiban különleges, hogy nem pusztán számba veszik, s ellenőrzik az eszközök, berendezési tárgyak meglétét, azokról fotók készülnek, s valamennyit egyedi azonosító számmal látják el.

– Az irodabútoroktól a laptopokon és fogasokon át a mikrofonokig és létrákig minden tárgy külön számot kap, amelyet matricán fel is tüntetünk az adott tárgyon. Tekintve, hogy öt kiállítóhely, a művelődési központ és az Erkel Ferenc Múzeum eszközeiről van szó, reméljük, elegendő lesz a tízezer matrica, amellyel készültünk – mondta Budai Margit.

A leltározás várhatóan két hetes elfoglaltságot jelent az Erkel Ferenc Nonprofit Kft. azon munkatársai részére, akik a járványhelyzet miatti kényszerű zárva tartás okán nem tudják a megszokott munkájukat végezni.

Skip to content