info@gyulakult.hu  (+36-66) 463 544

Országos kampány keretében mutatkozik be márciusban a gyulai Almásy-kastély Stefánia-szárnya. Az épületrész felújítása befejeződött, jelenleg a szárny berendezése zajlik, s amint a járványhelyzet engedi, meg is nyílik a látogatók előtt.

Televíziós szpotokban és óriásplakátokon jelenik meg a következő napokban a Gyulai Almásy-kastély Látogatóközpont Stefánia-szárnya. Az épületegyüttes egyszintes részének belső felújítását 2019 októberében kezdték meg. A nemrég befejezett munkákat követően jelenleg a szárny berendezési tárgyait, bútorait szerzik be.

Fekete-Dombi Ildikó, a kastélyt is működtető Erkel Ferenc Nonprofit Kft. kiállítóhelyekért felelős ügyvezető igazgatója emlékeztetett: a gyulai Almásy-kastély épülete egymáshoz L alakban csatlakozó, két szárnyból áll, a főépületből, valamint a kiskastély-szárnyból. A főszárnyat 2016 márciusában adták át, abban „Hétköznapok és ünnepek egy alföldi kastélyban” címmel nyílt állandó kiállítás, amelyet időszaki kiállítótér, múzeum- és ajándékbolt, valamint kávézó egészít ki. Hozzátette: eddig elsősorban talán az Európa 40 legjobb kiállítása közé került állandó tárlatuk révén voltak ismertek, az idén tavasszal (a járványhelyzet alakulásától függően) nyíló Stefánia-szárny szolgáltatásaival azonban új értelmet nyer a látogatóközpont elnevezés is.

A projekt céljairól elmondta: a főépület színvonalához méltó, tematikáját jól kiegészítő, azzal komplex attrakciót alkotó élményalapú turisztikai kínálat kialakítása volt az elsődleges szempont. Az egykori kiskastély-szárnyban, amely legújabb funkciójában a Stefánia-szárny nevet viseli, a hely adottságait kihasználó többcélú rendezvénytér, valamint hiánypótló élmény- és gasztronómiai központ valósult meg.

A beruházás három fő eleme a bálterem és kulturális rendezvénytér, a Gyulai Csemegetár, valamint az Ételtörténeti Bemutatótér és Foglalkoztatóközpont.

A bálterem kiemelkedő technikai felszereltsége és mobil berendezései révén alkalmas színházi és zenei produkciók fogadására, konferenciák rendezésére, valamint céges- és családi rendezvények lebonyolítására.

A csemegetár Gyula és környéke ízvilágát tükröző tájjellegű ételeket, gasztronómiai különlegességeket mutat be, s teszi egyúttal megvásárolhatóvá azokat.

Az ételtörténeti bemutatótér főzőtanfolyamok, illetve tematikus vacsorák segítségével tárja fel, milyen ételkülönlegességeket fogyasztottak a nemesek a 17-19. században.

– A bizonytalan nyitás miatt eddig nem tudtuk hirdetni a szolgáltatásainkat, de így is vannak már teremfoglalásaink. Ezeket a megkereséseket rögzítjük, ám minden esetben hangsúlyozzuk, hogy a járványhelyzettől függ, valóban tudjuk-e teljesíteni azokat – emelte ki Fekete-Dombi Ildikó.

Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint a napokban elkészült, 25 másodperces videó szpot március 1-31. között 100 alkalommal kerül adásba 24 országos sugárzású kereskedelmi csatornán, többek között a Film+-on, az AMC-n, a History-n, a Paramount Network-ön, a Spektrum Home-on, a Sport 1-en és a Sport 2-n, a Comedy Centralon, valamint az RTL II-n, az RTL Goldon és az RTL+-on. A kisfilmet – amelyet az Almásy-kastély a sajátjai mellett igyekszik mind több online felületen is megjeleníteni – Incze László készítette.

Az óriásplakátok azokban a városokban kerülnek kihelyezésre, amelyekből hagyományosan nagy számban érkeznek turisták a városba. Tizennyolc magyarországi település és a főváros nyolc kerületének összesen 34 helyszínén találkozni majd az Almásy-kastély Stefánia-szárnyának hirdetésével, de hat óriásplakát jelent meg Romániában is, Arad és Nagyvárad környékén.

Skip to content